5 pasaulį keičiančios verslo lyderių strategijos
16 birželio, 2016 | Autorius: Andrius Pekarskas
Kai skaitai apie itin sėkmingus inovatorius, tokius kaip Steve Jobs, Marissa Mayer ar Elon Musk, lengva pamanyti, jog jie turi kažką tokio, ko mes tiesiog neturime. Kaip jie gali sukurti tiek daug fantastiškų idėjų, kurios keičia verslą, pramonę ir netgi pasaulį?
Atsakymas yra paprastas – jie praktikuojasi.
“Daugelis yra linkę galvoti apie inovacijas kaip apie itin retą savybę, pasireiškiančią tik specifinei žmonių klasei – vizionieriams, kūrėjams, taisyklių laužytojams”, – rašo Neil Blumenthal, vienos kompanijos, kuri 2015 – ais metais buvo išrinkta pačia inovatyviausia, įkūrėjas. – „Tačiau iš tiesų, tai yra jėga, kuria mes esame natūraliai aprūpinti. Mums tiesiog reikia įprasti ją naudoti.“
Laimei, išmanios taktikos, kurias šie vizionieriai naudoja tam, kad išlaikytų savo protą aštrų ir kad mąstytų kitaip, gali padėti pagerinti savąjį inovacijų koeficientą ir mums. Mes atlikome tyrimą ir išsiaiškinome, kaip tiksliai kai kurie sėkmingiausių pasaulio inovatorių daro tai, ką daro. Tai gali būti įkvėpimo kibirkštėle, kurios taip reikia, kad sugalvotum kitą didelę idėją jau šiandien.
1. Jie neatmeta beprotiškų idėjų
Kai buvai vaikas tikriausiai buvai pilnas idėjų, dažniausiai visiškai absurdiškų, ir buvai visiškai tikras, kad gali jas įgyvendinti. Nebuvo nė menkiausios minties apie amžiaus, patirties ar kitokias ribas. Bet kai suaugome, daugelis iš mūsų per greitai paleidome tas idėjas. Tai tikrai nesuveiks. Nežinau kaip tai padaryti. Tai užtruks per ilgai…
Tos beprotiškos idėjos yra tas šaltinis, iš kurio kyla sėkmingiausių inovatorių išradimai. Žmonės, kuriems pasiseka įvykdyti neįtikėtiną progresą, tai padaro vien dėl to, kad sau leidžia tikėti, jog beprotiška idėja gali tapti realybe.
Pavyzdžiui Elon Musk, kuris dabar valdo vieną didžiausių pasaulyje elektrinių mašinų kompaniją (Tesla) ir pačią inovatyviausią aviacijos manufaktūros kompaniją (SpaceX), duodamas interviu 2014 – ais metais pasakė: „Aš maniau, kad Tesla ir SpaceX sužlugs pačioje pradžioje.“ Vis dėlto, jis tikėjo šiomis kompanijomis, todėl stengėsi dėl jų ir investavo labai daug pinigų į šią beprotišką avantiūrą.
Nustok atmetinėti idėjas, kurios tave jaudina, bet atrodo truputį keistos. Jennifer Hsieh, kompanijų inovacijų, strateginio planavimo ir įžvalgų viceprezidentė įmonėje Marriott International, yra pasakiusi: „Tom Kelley ir David Kelley knygoje „Kūrėjo pasitikėjimas“ (angl. Creative Confidence) rašoma apie tai, jog mes visi gimėme kūrybingi ir praktikuodamiesi, mes galime atrasti iš naujo gebėjimą generuoti naujas, neįprastas idėjas bei drąsą šias idėjas išbandyti.“
Prabilus apie drąsą….
2. Jie „susigyvena“ su baime
Daugelis žmonių tiki, jog tam, kad galėtum tapti inovacijų lyderiu, turi būti bebaimis.
Iš tikrųjų, yra visiškai priešingai. “Nepasakyčiau, kad esu bebaimis. Iš tiesų, aš jaučiu baimę pakankamai stipriai. Bet jei tai, ką darau, man yra pakankamai svarbu, tada aš tiesiog perlipu savo baimę”, – dalinosi E. Musk.
Elizabeth Gilbert savo knygoje “Didžioji magija: kūrybiškas gyvenimas anapus baimės” (angl. Big Magic: Creative Living Beyond Fear) rašo: “Kūrybiškumas yra drąsiųjų takas, bet tai nėra bebaimių kelias ir labai svarbu atpažinti šį skirtumą… mes privalome būti atsargūs su savo baime, kadangi pastebėjau, jog žmonės, bandydami panaikinti savo baimę, netyčia nužudo savo kūrybiškumą.”
Kitaip sakant, sėkmingi inovatoriai leidžia savo baimei egzistuoti, tačiau neleidžia jai priiminėti sprendimų už juos pačius. Jie leidžia sau jausti baimę ir nepaisant to, toliau siekia savo tikslų.
Gali būti, jog tai, kad jautiesi išsigandęs, reiškia, jog artėji prie kažko tikrai svarbaus.
3. Jie mokosi apie bet ką ir apie viską
Ši filosofija nušvito Steve Jobs‘o darbe. Walter Isaacson yra pasakęs: „Steve Jobs sujungė humanitarinius mokslus su tiksliaisiais, kūrybiškumą su technologijomis, meną su inžinerija. Pasaulyje buvo kur kas geresnių technologų (Wozniak, Gates) ir geresnių dizainerių bei menininkų. Tačiau niekas kitas per mūsų erą negalėjo geriau sujungti poezijos ir procesoriaus į vieną tokiu būdu, kad sukurtų inovaciją.“
Tam, kad visa tai sujungtų, Steve Jobs turėjo žinoti apie dalykus – apie daugelį dalykų. Štai kodėl geriausi inovatoriai yra didžiausi mokiniai ir ne tik tose srityse, kurios tiesiogiai susijusios su jų darbu. Jie seka savo aistra ir interesais, kurie ne retai atrodo neturintys prasmės. Jie neria į tas temas, apie kurias ničnieko nenutuokia.
„Aš esu nepasotinamas „skaitytuvas“, sakė Hsieh. – „Aš skiriu laiko skaitymui ir „skenavimui“ apie naujausius įvykius kasdien ir dažnai būnu apdovanojamas įkvėpimo sėklomis priimti naujus verslo iššūkius.“
N. Blumenthal pritaria, rašydamas: “Mokymasis natūraliai veda į idėjų kryžminimą ir ketinimus. Ketinimai gali nuvesti prie veiksmų. Veiksmai yra būdas, kuriuo gimsta inovacijos.”
4. Jie niekada nemano, jog viską žino
Net tada, kai turime pagrindo manyti, jog sėkmingi žmonės yra didžiausi savo sričių ekspertai, tie kurie išlieka inovatyvūs niekada taip negalvoja. „Aš manau, kad tai yra geriausias patarimas: visuomet galvok apie tai, kaip galėtum viską padaryti geriau, ir nuolatos savęs klausk.“ – sako Musk.
Štai kodėl Blumenthal skatina visus savo darbuotojus eiti į pasaulį turint „pradinuko protą“ ir ieškoti būdų, kaip šiai minties būsenai galėtum suteikti naujų perspektyvų.
„Kadangi daugelis mūsų praleidžia daug savo gyvenimo laiko, kad taptų tam tikros srities ekspertais, „mąstyk kaip pradedantysis“, gali skambėti kiek nesuprantamai. Tačiau jei tu jau tapai ekspertu, vistiek yra keletas būdų suteikti sau naują perspektyvą: apsupk save tokia aplinka, kurioje nebūtų jokių ekspertų, apklausk savo klientus, kurie čia lankosi pirmą kartą, pasamdyk itin greitai prisitaikantį gudročių iš visai kitos srities.“
Visa tai atvedė mus prie paskutiniojo punkto…
5. Jie apsupa save herojais
Sėkmingi inovatoriai žino, kad jie negali visko padaryti vieni patys. Žmonės, kurie juos supa, žmonės su kuriais jie bendradarbiauja, yra gyvybiškai svarbūs, kad pasisektų. Todėl jie visų pirma pasirūpina, kad kooperacija su kitais žmonėmis įvyktų.
Dirbdama Google, Mayer dalinosi: „Mes turime puikų vidinį sąrašą, kuriame žmonės rašo naujas idėjas ir kiekvienas gali ateiti ir jas pamatyti. Tai lyg balsavimo fondas, kur tu gali pasakyti kiek gera ir kiek bloga tam tikra idėja yra. Tie komentarai nuveda prie naujų idėjų.“
Steve Jobs suprojektavo pastatus, kuriuose dirbo, taip, kad užtikrintų žmonių tarpusavio susitikimus. „Jei pastatas to neskatina, tu prarasi daugybę inovacijų ir magiją, kurią sukelia atsitiktinumai. Todėl mes suprojektavome pastatą taip, kad priverstume žmones išeiti iš savo kabinetų ir susitikti su žmonėmis, kurių kitaip niekad net neišvystų.“
Marriott International rengia inovacijų dienas šioje naujų idėjų kūrimo bendradarbiaujant dvasioje. Tai vidinė konferencija, skirta surinkti žmones kartu iš skirtingų specialybių ir suteikti erdvę naujoms idėjoms atsirasti.
Verta pastebėti ir tai, kad sėkmingi žmonės apsupa save tomis asmenybėmis, kurios juos įkvepia.
Straipsnis paimtas iš čia.